Šta je EAGLE 3×3 VCS?
Specijalizovani video-challenge sistem za 3×3 košarku: brz, mobilan i potpuno usklađen sa FIBA terminologijom. Cilj je jasna i brza odluka uz maksimalnu transparentnost prema ekipi, publici i TV produkciji.
Korak po korak
Korak 1: Zahtev za challenge
Ekipa traži challenge. Sudija zaustavlja igru i verbalno navodi tačan FIBA termin (npr. Out-of-bounds review, Shot clock review).
Korak 2: Prilazak operateru
Sudija odmah prilazi challenge operateru i precizira na koju akciju se zahtev odnosi (vreme, lokacija, igrači).
Korak 3: Pregled svih kamera
Operater na EAGLE konzoli otvara sve raspoložive uglove (SDI/NDI). Obeležava trenutak događaja, menja brzinu i zum, poredi uglove.
Korak 4: Picture-in-Picture (PiP)
Sistem automatski prikazuje glavnu akciju + semafor (game clock, shot clock, rezultat, timski faulovi) u malom prozoru. PiP može ići na LED/TV i u internu preview sliku za sudije.
Korak 5: Donošenje odluke
Sudija potvrđuje najbolji kadar i objavljuje odluku (ispravka ili potvrda prvobitnog poziva). Operator opcionalno markira klip za arhivu.
Korak 6: Nastavak igre
Igra se odmah nastavlja. Ako je odluka ispravljena, challenge ekipe se ne troši; ako nije, challenge se računa kao iskorišćen.
Šta pokrivamo (FIBA + EAGLE ekstenzije)
1. OUT OF BOUNDS (YES or NO) – Igrač nagazio liniju ili lopta izašla
2. CLEARANCE (YES or NO) – Da li je lopta pravilno izneta nakon odbrane
3. 2 POINT / 1 POINT (2 points ili 1 point) – Šut za jedan ili dva poena
4. SHOT CLOCK REVIEW (In Time or After Time) – Šut pre ili posle 12 sekundi za napad
5. END-OF-THE-GAME (In Time or After Time) – Šut pre ili posle isteka vremena ili produžetka
6. GOALTENDING/INTERFERANCE (Goaltending or Interference) – Da li je pravilno dosuđen faul pod obručem/tablom
7. FOUL CLASSIFICATION (Regular or Unsportlike or Technical) – Da li je faul običan ili nesportski ili tehnički
8. SHOOTING FOUL (YES or NO) – Da li je napravljen faul pri aktu šutiranja
9. OFFENSIVE / DEFENSIVE FOUL (Offensive or Defensive) – Faul napravljen u napadu ili odbrani
Pravila i prioritet
* Svaka ekipa: 2 neuspešna challenge-a po utakmici; u poslednja 2 min i u produžetku još +1.
* Challenge ima prioritet u odnosu na time-out, izmenu i ostale zahteve.
Integracija i logistika
- Radi sa postojećom TV Broadcasting timovima (Arena TV i dr.)
- LED produkcija (SDI/NDI, clean feed)
- Mobilni „rack/case“ — brz unos/iznos, minimalna infrastruktura
- Automatska arhiva snimaka za delegate i post-game analizu.
Zašto je bolje?
-
Brže odluke uz sve kamere na jednom mestu.
-
Transparentno: sudija i publika vide isto (PiP).
-
Manje grešaka, veće poverenje aktera i gledalaca.
